maandag 16 april 2012

Gezichtjes in klei.

Toen ik op bezoek ging bij Sabine van Het pottenatelier zag ik in haar hal mooie gezichtjes hangen in klei. Ze vertelde me dat ze die gemaakt had in één van haar workshops voor kinderen. Ik vroeg haar wat tips om werkjes te maken uit klei met mijn kleutertjes in de tekenschool en die hoofdjes bleken best wel haalbaar. Een paar weken geleden vroeg ik dus verschillende kleuren klei aan en ging ik samen met mijn klasje aan het werk. De deegrol en de knoflookpers werden gebruikt en zo kwamen de kinderen tot verassend leuke resultaten!
Alleen ken ik niet zo héél veel van klei en bleek de witte klei nogal veel korrel te hebben waardoor de stukjes gemaakt in de witte klei loskwamen van de hoofdjes na het drogen. Ik moest dus alles weer samen lijmen waardoor ik de hoofdjes niet meer kon bakken in de oven. Ze zijn dus héél fragiel en zullen waarschijnlijk niet helemaal veilig thuis bij de kinderen geraken. Gelukkig kon ik foto's nemen zodat we toch kunnen bewijzen dat we mooie werkjes gemaakt hebben!















1 opmerking: