dinsdag 23 oktober 2012

Kransfant.

Vorig jaar eind juni kwam er slecht nieuws bij Mare op school. Een kindje uit de 3de kleuterklas kreeg de diagnose acute leukemie. Yvann van 5 was gewoon ziek en door toeval ontdekten ze dat er meer aan de hand was dan gewoon een keelontsteking. Na enkele dagen startte de chemo al en mocht Yvann niet meer naar school. Ondertussen is hij nog steeds in behandeling en vecht hij keihard tegen deze vieze ziekte. 


Daarom besloot de school om een project op te starten om geld in te zamelen voor het kinderkankerfonds. Het project bestaat eruit om allemaal kleine olifantjes ( het symbool van Yvann in de klas) te laten bewerken door bekende mensen en deze dan te veilen voor een mooi bedrag. 

Aangezien ik zelf deze ziekte van dichtbij meemaakte weet ik als geen ander wat het met een mens kan doen dus steun ik dit initiatief maar al te graag! 
Dus toen de leerkrachten me vroegen of ik een olifant kon beschilderen voor SOS Piet die vandaag te gast was op school ( voor zijn kookprogramma kwam Piet wortelpuree koken) ging ik met plezier aan de slag! 

Ik schilderde de olifant in de kleuren van het programma en het symbooltje zette ik er ook op. 



Piet zette er met plezier zijn handtekening op en nu ziet de olifant er zo uit: 


Hopelijk brengt hij véél centen op!! 

Het project heeft ook een facebookpagina!

7 opmerkingen:

  1. Geweldige olifant en ook een prachtig initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar wordt je eventjes stil van! Heel mooi initiatief en wat is de olifant mooi gedecoreerd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh zo mooi! De olifant maar zeker het initiatief, fijn dat je daaraan wil meewerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik sta er helemaal achter, mooi van je, en laat die centjes maar komen, ze zijn heel hard nodig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Brrr, hier word i helemaal stil van! Wel een prachtig initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh,nee... zo'n klein ventje dat moet vechten tegen zo'n oneerlijke tegenstander; dat moet vreselijk zijn voor hem en al wie hem graag ziet. Ik duim voor zijn herstel en voor een ferme opbrengst voor het initiatief.
    Jij maakte alvast een kanjer van een olifant. (Ter info: ik las ooit over het bestaan van de 'kanjerketting' , ook een initiatief dat ouders van een ziek kind ooit startten en waarbij het zieke kind bij elke hindernis op zijn ziek parcours een kraal krijgt op de ketting om zo een soort "knap gedaan " te krijgen bij al die wreedheden die zo'n zoeteke moet ondergaan. Het is iets internationaal. Misschien zijn jullie er wat mee? Het hele fijne weet ik er niet van, maar mss vind je wel wat info op http://kanjerketting.nl/
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen