donderdag 20 december 2012

Rietjes kerstboompjes.

Vorige week maakten we in de academie kerstboompjes van rietjes. Ik zag het idee op de facebookpagina van freubelweb. Hier deden ze het met een koordje en een naald maar dat leek me niet meteen haalbaar met mijn 3de kleuter. Ik had nog grote saté stokjes in de kast liggen van vorige opdrachtjes. Vond de perfecte groene rietjes. En grabbelde in een bewaardoos van toen ik klein was naar mijn goed bijgehouden pareltjes. We gingen aan de slag. Een satéstokje met een scherpe punt daarop een rietje prikken en dan 2 pareltjes steken en zo verder... Echt makkelijk was het niet. Bij sommige kindjes was het prikken moeilijk, of brak de punt van hun stokje af na een tijdje of brak het stokje in 2 maar met wat hulp kregen ze toch allemaal een kerstboompje klaar. Het knippen van de rietjes deed ik zelf want het eerste kindje dat zich daaraan waagde had een gepluimde kerstboom als resultaat... en dat was niet meteen de bedoeling natuurlijk.. Daarna nog een bolletje rollen in klei om het boompje in vast te steken en voila!




2 opmerkingen: