donderdag 1 maart 2012

Zomerrokje

Ik zag ze hier en daar al komen de eerste lentenaaisels! Dus besloot ik ook nog maar eens een kans te wagen achter mijn naaimachine. Ik verzamelde ondertussen toch al een mooie verzameling stofjes van zowat overal: rommelmarktjes, buren van mijn ouders die de zolder opruimen,... Dus kon ik Mare uit dat stapeltje laten kiezen.



Het ene was te donker, het ander te mama ( de bolletjes), het volgende niet mooi,.. Ze was duidelijk in een vrolijke en fleurige bui want ze koos het felste stofje uit de hoopt. Ik tekende een patroontje van een bestaand rokje en ging aan de slag. Een rokje met boordstof aan het buikje, ik werkte daar voor de eerste keer mee en dat geeft toch een leuk resultaat! Het rokje is dus al bij al goed gelukt en kan dus deze lente en zomer zeker aan, oef! En nu ik een patroontje heb ga ik toch proberen om er nog een paar te maken. 




6 opmerkingen:

  1. Amai, de lentekriebels zijn duidelijk in het land, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat een leuk rokje !
    Het stofje, doet me al dromen aan de zomer !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi rokje! Hopelijk duurt het niet lang meer voor ze het kan dragen zonder kou te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is echt prachtig en dat stofje doet je dromen van zwoele zomeravonden en velden vol veldbloemen, klaprozen en lisbloemen,en...
    Naar de provence rijden met een 6jarige zou ik ook niet direct doen, maar als ze ouder is zou het volgens mij wel lukken. Ik ga regelmatig met één kind op reis en dat is zo zalig, vorige zomer ben ik met de dochter naar Bacelona geweest, zalig! Met de jonens zijn het dan kastelenroutes in Luxenburg of natuurreservaten in Portugal. We leggen daar ook een speciaal spaarpotje voor aan, gewoon een plastiek fles met gat ingeknipt en tekeningen en fot's van wat ze willen zien, elke maand gaat er een vast berdrag in :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Groot gelijk dat ze deze uitkoos! Hij is super geworden!

    BeantwoordenVerwijderen