vrijdag 14 september 2012

Schilderen met 5 & 6

Vandaag ging ik helpen in Mare's school. Ik doe dit wel vaker maar deze keer was het echt mijn ding. Ik mocht helpen met de leerlingen van 5 en 6 om hun 'leesboot' te versieren. De leesboot is een plaats waar de kinderen rustig een boek kunnen lezen tijdens leesmomenten.
We versierden de boot met, hoe kan het ook anders, letters.
Ik tekende thuis alle letters van het alfabet uit in verschillende lettertypes. Deze gebruikten we als sjablonen. De leerlingen moesten hun blad tegen het raam houden en de letter over tekenen. Daarna het blad op het te schilderen oppervlak leggen en nog eens de letter overtekenen. Dan zou de letter op het oppervlak moeten staan en kan je de letter inschilderen.

Ze hebben dat goed gedaan!


De letter overtekenen. 


De letter nogmaals overtekenen aan de andere zijde zodat hij op het oppervlak komt te staan. 


Inschilderen.



Met hier en daar wat hulp bij het afboorden. 


1 opmerking:

  1. Super dat je dat doet ! Alle mensen die lezen en/of 'plastische opvoeding' stimuleren bij kinderen liggen in mijn bovenste schuif !

    BeantwoordenVerwijderen