woensdag 1 april 2015

Fijne ontdekking: verfstiften!

Ik ga zelden een tekenwinkel binnen. Wellicht iets met mijn studententijd op Sint-Lucas en te veel materiaal moeten kopen voor te veel geld.
Maar een aantal maanden geleden liep ik er toch eens eentje binnen om een prijsaanvraag te doen voor een inkadering.
We hebben er hier in Roeselare namelijk wel een schone, zo'n tekenwinkel exemplaar. De Lucas.
Ik snuisterde er samen met Mare wat rond en kreeg haar enthousiast door het mooie aanbod. Die dag tekende ze heel wat bij elkaar.
Maar ik deed er zelf ook een ontdekking. Verfstiften! Ik nam ze toen niet mee maar ze bleven wel in mijn achterhoofd zitten. Tot nu, nu ik bezig ben met een nieuw projectje waar een fijne afwerking toch wel vandoen is en schilderen en afplakken niet meteen haalbaar is.
De stiften zijn van Liquitex, blijkbaar vooral gekend van hun spuitbussen. Hun paintmarkers zijn dus stiften met acrylverf. Zotjes hé. Ideaal voor het fijnere werk en misschien ook wel een handige tip voor mensen die wel van het fijnere werk houden maar dit met een penseel niet haalbaar zien. Ze zijn verkrijgbaar in 2 diktes namelijk 2 ( ongeveer 4 euro per stuk) of 15 mm ( ongeveer 8 euro per stuk) en ze bestaan in 50 mooie kleuren.
Uitgetest en goedgekeurd! Die koop ik dus zeker en vast nog!



2 opmerkingen:

  1. Nu vraag ik me af, droogt dat niet uit? Gaat dat lang mee?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk zoals bij alle verf dat dat inderdaad met tijd wel gaat uitdrogen. Kwestie van dat goed dicht te doen en niet al te lang niet te gebruiken.

      Verwijderen