donderdag 30 april 2015

Roeselare: 1 jaar later.

Een goed jaartje ondertussen wonen we hier, hier in Roeselare.
Hoog tijd om de balans eens op te maken.

Na een jaar hebben we hier:
* een vaste bakker, zo ééntje waar de bakkerin over het weer begint te palaveren iedere keer ze je ziet en je je dus thuis voelt aangezien ze je duidelijk herkent en je als één van haar vaste klanten ziet.
* Een leuk restaurantje waar we af en toe heen gaan.  t' Walhalla serveert heerlijke quiches, allen daarheen!
* Een vaste frituur, van groot belang voor een Vlaming uiteraard! Mijn thuis is waar mijn frituur staat.
* Een jonge huisdokter die mijn vorige mega huisdokter nooit of te nimmer zal kunnen vervangen maar die wel heel lief en begripvol is. En tis een vrouw, das ook ne keer iets anders.

Na een jaar hebben we hier niet:
* Een goeie kapster! Ondanks deze blog liep het na een tijdje toch verkeerd daar. Binnengaan met 2  en na 15 min. haar wassen en nog eens 10 min. knippen al weer buiten staan lijkt me toch wel erg straf. Niet content dus en eerlijk, ik mistte mijn vroegere kapster zo keihard dat ik gewoon terug naar haar ben gegaan.
* Veel sociaal contact. A nee dat kan niet hé want ik ken hier nog zo goed als niemand. En eerlijk, dat mist een mens wel. Gewoon over straat lopen en een goeie dag kunnen knikken naar iemand of ne keer kunnen stoppen en een praatje maken dat kan ik hier ( nog) niet. Het lief daarentegen wel en soms is dat wel eens lastig, het lijkt wel alsof gans Roeselare hem kent. Leuk voor hem uiteraard, iets minder voor mij.

Het fijne aan Roeselare is dat er veel beweging is en er nog veel plaats is voor vernieuwing. Het laatste jaar kwamen er leuke hippe initiatieven bij zoals de karavaneen geefpleinbrood ( gaan we zondag eens checken),...  Een kleine rustige stad waar je nog vlak bij het centrum je auto kan parkeren in een blauwe zone en je dus niet hoeft te betalen, driewerf hoera! Een stad waar je alles hebt wat je nodig hebt en een klein beetje meer. Een stad waar ik misschien wel wat leuke culturele evenementen mis maar daar wordt volgens mij aan gewerkt zonder dat ik het doorheb dus dat zie ik ook wel nog goed komen. Héél wat op til hier dus de komende jaren, zoveel is duidelijk. En nog véél mooie hoekjes en plekjes te ontdekken, dat ook.

 Sterrebos 

Oud kerkhof 





2 opmerkingen:

  1. Ik vind jouw blog heerlijk om te volgen... ook als geboren en levenslang (op 5 jaar na) Roeselarenaar ;-) 't Walhalla staat hier al meer dan 10 jaar op nummer 1, inderdaad een topadres (gelukkig ook een beetje voor vegetariërs). Blijf schrijven én ontdekken!

    BeantwoordenVerwijderen