Posts tonen met het label Eigen collectie. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Eigen collectie. Alle posts tonen

vrijdag 17 oktober 2014

Kringloopvondst update.

Ik schreef een paar dagen geleden over onze kringloopvondst hé. Wel nu, dat blijkt dus wel iets te zijn die vondst. Achteraan die zetel hangt namelijk dit labeltje:


Geen naam, gewoon een ster. Maar dat die ster voor een merknaam zou staan dat leek ons logisch. Dus gingen we op zoek op het net ( ik zeg nu we omdat dat goed klinkt maar eigenlijk was het vooral het lief die op zoek ging. Die blijkt daar geweldig goed in te zijn in dat zoeken op het net.) En wie zoekt die vindt ja ja. 
Die ster blijkt wel degelijk voor iets te staan, voor meubelfabriek de ster uit Gelderland zo blijkt. Meubelfabriek de ster uit Gelderland is in 1935 door K.J.E. Oberman opgericht in Culemborg. In de periode van wederopbouw werd gekozen voor een moderne vormgeving met hoekige vormen. Deze op Scandinavisch design gebaseerde ontwerpen hadden als uniek signatuur afneembare bekleding en beukenhouten romp. ( bron: studiovintage) En dat bleek allemaal te kloppen toen we naar ons nieuw zetelken keken. Dolletjes hé. 
Nog wat zoekwerk leverde ons ook wat inzicht in richprijzen voor zo'n soort zetelkens de dag van vandaag en dat blijkt geen 7,5 euro te zijn. Eerder in de richting van de 500 euroots en dergelijke. 
Om maar te zeggen dat je dus wel degelijk nog vondsten kan doen in de kringloopwinkel. En ok, wij trokken er een dag voor uit maar dat is dan vooral omdat wij dat graag doen. Maar voor hetzelfde geld ( 7,5 euro dus) stap je op een verwaaide dag gewoon je plaatselijke kringwinkel binnen en doe je een big score! 
Of misschien deed je al een big score? Vertel mij ne keer, wat vond jij in de kringloop of  op de rommelmarkt dat later geld bleek waard te zijn? Tis dat ik een beetje nieuwsgierig ben!

donderdag 13 september 2012

Bureau voor mij!

Tussen de vele opdrachten door heb ik eindelijk nog eens tijd gevonden om iets voor mezelf te schilderen.
Een tijd geleden kocht ik een bureau'tje met het idee om hem helemaal om te toveren. Hij is echter in zo'n goeie staat dat ik de buitenkant gewoon een nieuw laagje vernis gaf. De binnenkant was onbewerkt dus daarmee kon ik wel aan de slag. Ik dacht hem eerst te behangen maar wegens tijdgebrek  schilderde ik de binnenkant gewoon lichtblauw. Zo past hij perfect bij mijn behangpapier.


Ziezo, tijd voor de volgende opdracht. 

zaterdag 21 juli 2012

Geel badkamerkastje.

Tijd om nog eens een kastje voor mezelf te beschilderen!
Ik was al een hele tijd op zoek naar dit model van kastje, véél lades, niet te smal, niet te breed,... En eindelijk vond ik deze voor een mooie prijs.
De muren van mijn badkamer zijn blauw, traditioneel. Maar om dat te compenseren wou ik een knallende kast een felgele was de oplossing.



woensdag 9 mei 2012

Blauw nachtkastje met vogeltje en bed.

Oef, eindelijk heb ik een nachtkastje voor mezelf kunnen schilderen. Een hele tijd geleden ( zo'n 2 jaar blijkbaar) schilderde ik al een bed. Toen had ik nog geen blog dus toon ik het nog even hier.




Toen mijn opa stierf wou niemand zijn bed en omdat ik het zonde vond besloot ik om het mee te nemen en het zelf te gebruiken. Ik schilderde het blauw met 2 witte vogeltjes. Sindsdien staat het te pronken op mijn slaapkamer.
En nu.. na 2 jaar dus vond ik een nachtkastje op de rommelmarkt en besloot ik dat het tijd werd om er ook een passend nachtkastje bij te schilderen.



woensdag 3 augustus 2011

Beddendans

Ik heb iets met bedden, blijkbaar... Mare is aan haar 4de bed toe. Niet omdat het nodig is natuurlijk of omdat het bed kapot is maar gewoon.. zomaar. Haar eerste bedje was een ijzeren ziekenhuisbedje gekocht in de kringloopwinkel. Dat schilderde ik in een soort fuchsia. Bij gebruik was dat bedje helaas niet zo handig en toen ze wat ouder begon te worden en ze zelf uit haar bedje begon te klimmen leek me dat verre van veilig. Bedje nummer 2 was een antiek stuk dat ik kon lenen van een tante. Echt een prachtig bedje en handig in gebruik! Later was ze klaar voor een groot bed en kocht ik tweedehands zo'n zwart ijzeren ikea bed met krullen. Tot zover alles ok. Maar toen ik voor mezelf een bed schilderde was ze natuurlijk jaloers en keek ze me met haar mooie blauwe ogen aan en zei: " mama ik wil ook zo'n nieuw bed" en... tja:


vrijdag 13 mei 2011

Kleerkast klaar.

Héél wat schilderwerk deze kleerkast voor Mare! Ik ben er dan ook een tijdje zoet mee geweest. Het in elkaar zetten was ook geen lachertje maar het is toch gelukt en nu heeft Mare een volwaardige kleerkast. 






Wit vanbuiten en lichtblauw vanbinnen. De kleuren koos Mare zelf en aangezien ze een witte kleerkast had ( een kleintje ) wou ze terug een witte of anders wou ze de kast niet, Mare weet wat ze wil! 

donderdag 7 april 2011

Kleerkast deel 1

Het nieuwe project dus: een kleerkast voor de dochter. Om al die mooie rokjes die ik in mijn hoofd al gemaakt heb in te hangen :-)
Met dit mooie weer kan ik eindelijk alles buiten leggen en er aan beginnen!


Met als eerste werk: alle oude bruine verf afbranden die mijn voorgangster er met veel liefde opschilderde voor haar kinderen. Ik kreeg de kast van een collega die plaats wou maken op de zolder voor nieuwe bezigheden. Deze week vroeg ze me of ik er al iets mee gedaan had dus dat was een extra stimulans om er in te vliegen, ze verwacht namelijk een foto van de herschilderde kast... 

dinsdag 5 april 2011

Nieuw project

Het nieuwe project staat al een hele tijd te wachten maar tot nu toe is er nog niet veel aan gebeurd. 1 deeltje ontdeed ik al van de verf en zette ik in primer en daarna groene verf maar de nieuwe eigenaar wou toch liever wit dus die moet opnieuw. Ik hoop binnenkort toch echt te kunnen starten!