Posts tonen met het label karmijn en kobalt voorraad. Alle posts tonen
Posts tonen met het label karmijn en kobalt voorraad. Alle posts tonen

vrijdag 14 oktober 2011

Luiertafel

De luiertafel uit mijn voorraad heeft eindelijk een nieuw jasje en dat was wel eens nodig.

Zo kreeg ik hem binnen. Donkerbruin en plakplastiek hier en daar. Ik zette hem in mijn voorraad en hoopte op een luchtige make over. Tot ik een mailtje kreeg van Tina die op zoek was naar een luiertafel omdat ze binnenkort zou bevallen. Kleine Guus kwam er véél vlugger dan verwacht maar alles gaat goed en binnenkort kan hij op zijn nieuwe luiertafel ververst worden. 
Zijn kamertje heeft het al om gekende  ferm living behang met de gele boompjes waar ik al eens mee aan de slag ging. Ik ben er helemaal weg van en hopelijk kleine Guus ook! 


zondag 18 september 2011

Rommelmarkt 8

Na al die regen gisterenavond vreesde ik ervoor maar toen ik wakker werd deze ochtend zag ik een mooi zonnetje! Het ideale rommelmarktweer! Tijd ook voor mijn favoriete rommelmarkt van het jaar. Deze in Wervik! De rommelmarkt in Wervik is zowat de eerste grote rommelmarkt waar ik ooit begon met meubeltjes te verzamelen voor Karmijn en Kobalt. En tot nu toe vond ik er ook iedere keer leuke dingen. Dus ook deze keer.

Het begon met deze 2 boekjes van tekenaar Alain Grée:


Ik vond er al eens ééntje op rommelmarkt 4 dus kan ik mijn collectie aanvullen. 

Wat verder kwam ik deze stand tegen helemaal vol met oude stukken stof! 


Beetje mottige foto want ik nam hem met mijn gsm. Maar het was echt de moeite! Na wat zoeken en rommelen kwam ik een paar machtig mooie stukken tegen! Van katoen tot diolen. Ik pikte er deze 2 uit en vroeg de prijs aan de oude man die ze verkocht. Hij keek eens schuin en zei 1 euro per stuk is dus 2 euro!! 


Dus die kon ik echt niet laten liggen! Ook al komt er momenteel niks in huis van naaien. Misschien moet ik maar eens een oproepje doen of iemand voor mij en mijn dochter een rokje wil maken met mijn vondsten... 

Tot slot vond ik nog dit retro nachtkastje voor de voorraad van Karmijn & Kobalt. Zowat het enige meubeltje dat ik kon vinden de laatste tijd op een rommelmarkt. Door het slechte weer laten de mensen hun meubeltjes thuis denk ik. Maar ik had er al een paar in voorraad, met succes, dus ik ben blij dat ik er terug ééntje heb kunnen vinden. Ze zijn zo leuk om te beschilderen! 


Tevreden keerde ik huiswaarts. 




donderdag 15 september 2011

K & K vulde de voorraad aan

Fijn toch die mailtjes van mensen die weten waar ik mee bezig ben en die me verder vooruit willen helpen! Zo kreeg ik een mailtje van Greet met een paar foto's van spullen die zomaar in een schooltje buiten worden gezet en staan te verkommeren, zonde toch! Dus trok ik er heen en redde ik een paar spullen om die hopelijk een nieuw leven te geven. De stoeltjes dateren uit de jaren '60 zo las ik onderaan de zitting, super toch! Degelijk materiaal maakten ze toen nog!





Dus: dank je Greet!!