Posts tonen met het label Verzamelingen. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Verzamelingen. Alle posts tonen

dinsdag 2 december 2014

Verzamelen: het biltons servies.






Verzamelen begint meestal met 1 item. Zo ook deze.
Een broodtrommel. Aangekocht door het lief toen we nog niet zo lang samen waren. Op een rommelmarkt... ergens. Om in zijn huis ( mancave, vakantiehuis, bachelor pad, boerderij,...) te plaatsen.
Uiteraard verhuisde deze mee! 


Toen we hier kwamen wonen waren we nog op zoek naar koffie tassen om dagelijks te gebruiken. Je weet wel van die stevige die goed in de hand liggen en makkelijk af te wassen ( ook al doet de machine dat tegenwoordig voor ons). 
Op één van onze tochten kwamen we toevallig tassen en bordjes tegen die verdacht veel op onze broodtrommel leken. Ze waren stevig, lagen makkelijk in de hand, waren ideaal van grootte en ze hadden diezelfde krullekens als de broodtrommel. 


Ondertussen vonden we gelijkaardige tassen maar dan met een bloemmotief om ons dagelijks koffie servies aan te vullen. 
Et voila, een nieuwe verzameling. Want ons kennende zullen we nog wel dingen tegen komen en zullen we het niet kunnen laten om die ook mee te brengen... 






donderdag 20 november 2014

Verzamelen: Villeroy en boch, de acapulco serie.

Verzamelen, het geeft het vele kringloopwinkel en verkoopzaal geloop een doel. En hoe zot content je kan zijn als je dan ook effectief na lange tijd nog eens iets vindt om die verzameling aan te vullen. Tja kijk, ik heb niet altijd veel nodig. 
Deze verzameling begon ooit met de eierdopjes. Gewoon omdat ze zo heerlijk seventies zijn en zo vol van kleur. Blijkbaar is het een redelijk zeldzaam servies en niet gemaakt in grote oplage. 
Ik vond in een kringloopwinkel de 2 asbakjes en dit weekend vond ik in de verkoopzaal nog een bordje. 


zondag 16 november 2014

Verkoopzalen.

Naast kringloopwinkels zijn er uiteraard ook nog de ecoshops die we regelmatig bezoeken maar daarnaast zijn er ook nog verkoopzalen.
De verkoopzalen zijn eigenlijk het leukst ook al zijn ze tegenwoordig nogal moeilijk te vinden. De tofste zijn die waar alles volgestouwd staat en waar je eigenlijk als bezoeker geen stap kan zetten. Daar kan je nog eens een heerlijke ontdekking doen.
Wij hebben er zo een paar, verkoopzalen, die we af en toe eens bezoeken. En omdat we er al regelmatig leuke dingen vonden voor een heerlijk klein prijsje kan ik de locaties dus beter niet vrijgeven.. mijn excuses daarvoor. Maar laat ons anders een deal maken. Heb je zelf een verkoopzaal waar je af en toe een ontdekking doet ( liefst in de regio West-Vlaanderen) dan kunnen we onze geheime locaties misschien wel ruilen... Ons helpt ons nietwaar. Dus wie zich geroepen voelt: mail me!

Maar goed, gisteren gingen we nog eens langs in één van die verkoopzalen. Heerlijk snuisteren in de rommel. Niet echt een locatie om kinderen mee te nemen, dat dan weer niet maar we waren kidvrij dus dat was geen probleem.
Heerlijk druk was het er weer en rommel overal, zelfs buiten. We vonden er alweer een aantal dingen voor onze meerdere verzamelingen ( waarover later meer).
En we vonden een echt schone spijlenstoel. De stoel werd duidelijk gebruikt door de eigenaar van de verkoopzaal om zich even te zetten en zijn kop koffie te drinken maar we vroegen toch maar even na of hij te koop was. De verkoopman zei met een vrolijke noot dat alles er te koop was. Hij dacht even kort na over de prijs en zei toen 5 euro. Wij twijfelden niet en namen de stoel mee. De man had nog wel duizenden stoelen om zich te zetten om zijn kop koffie te drinken dus geen paniek.

De stoel houden we deze keer zelf en komt in een schoon kleurtje eens we er uit zijn voor welk kleurtje we zullen gaan.






vrijdag 24 oktober 2014

Kringwinkelen West.

Dinsdag nam het lief een dagje vrij. Na een aantal weekends flink door te hebben gewerkt aan het nieuwe atelier was het tijd voor wat ontspanning.

En wat doen wij op een dagje verlof als ontspanning? Juist ja, kringwinkelen.

De kringwinkels West hadden we nog niet gedaan, stel je voor zeg. Hoog tijd dus om daar eens ons licht op te steken.
We reden richting Ieper, Veurne en Poperinge.
3 kleinere kringwinkels dan we gewoon zijn. En helaas niet veel gevonden ook.
Enkel een boekje voor mijn verzameling.




En een mooi boekje over de zielige kleur flicts. 





Niet altijd een big score dus maar dat hoeft ook niet... daar is ons huis toch te klein voor.

maandag 14 juli 2014

Alain Grée update aka moma's big score.

Hoe het eigenlijk nog zit met die verzameling boekjes van Alain Grée? Ewel vree goe eigenlijk feitelijk. Vorige week deden we weer eens van kringloopwinkeltourken en ik scoorde in de winkel van Zwevegem zowaar 5 boeken tegelijk!


En dat terwijl we eigenlijk op zoek waren naar boekjes van de babysittersclub voor Mare. Het kind was nog niet danig teleurgesteld. Gelukkig stoppen wij niet met 1 kringloopwinkel en vonden we ten allen laatste toch nog een boekje voor haar, oef zeg! Maar ze vatte het al bij al nog goed op, die vondst van mij. Moma's big score noemde ze het, ja ze worden snel groot die kinders. 


Maar alégow, onze boekenkast geraakt ondertussen goed gevuld. En dat staat zo schoon hé al die kleurtjes. 




Sebiet moeten we op zoek naar een grotere boekenkast, want alé ja, tis niet dat ik er al ben hé... met die verzameling.


maandag 16 september 2013

Alain Grée.

Héél wat rommelmarkten en kringloopwinkels heb ik gedaan de afgelopen maanden. Wat uiteraard bevorderlijk is voor al mijn verzamelingen, al blijkt dat extra paar ogen die meezoekt daar ook wel bevorderlijk voor te zijn. Vooral mijn Alain Grée boekjes verzameling is behoorlijk gegroeid de laatste tijd. Ik kom ze zowat iedere keer tegen en meestal heb ik geluk en vind ik een nieuw exemplaar. De tekeningen zijn echt machtig mooi! Super tevreden dus met mijn groeiende verzameling, en met dat extra paar meezoekende ogen ook trouwens.




zaterdag 7 juli 2012

Rommelmarkt 5.

Rommelmarkt nr. 5 vorige zondag in Zwevegem.
Waar ik 2 boekjes van Tiny en 2 boekjes van Alain Grée vond voor samen 1,5 euro! En ik steunde er ook nog eens de wereldwinkel mee.. !




En een leuk oud boek over haken met patronen van truien voor volwassenen! Voor als ik ooit nog eens aan het haken sla.




En zo vul ik mijn boekenkast nog eens aan met mooie boeken, leuk toch!




donderdag 10 mei 2012

Rommelmarkt 4

Zondag was het tijd voor rommelmarkt nr. 4. In Ieper. Een grote mooie rommelmarkt met héél veel standen!
Ik vond er mooie stofjes.



Een snack toren van emsa.


En het nachtkastje dat ik ondertussen schilderde voor mezelf. Dus ik ben weer héél tevreden! 



zaterdag 5 mei 2012

Rommelmarkt 1, 2 & 3 en Emsa.

Het rommelmarktseizoen kent alweer een natte start. Iedere zondag is het weer afwachten of het een beetje droog blijft en of ik eropuit kan trekken of niet.
De eerste rommelmarkt was gelukkig overdekt dus daar kon ik zonder probleem naartoe. De rommelmarkt in aviflora in Ingelmunster 25 februari. Daar vond ik dit letterbakje en een leuke schaal van emsa.


Er zit een verhaal achter die emsa schaal of eerder achter mijn verzameling oranje emsa spullen. Toen mijn opa stierf vond ik bij de opkuis van zijn huis een koffiefilterhouder. Niemand wou het ding dus nam ik het mee naar huis. Toen ik een paar weken later op een rommelmarkt rondliep vond ik eierdopjes van dezelfde serie. Na wat rondsurfen op het web zag ik dat er héél wat spullen bestaan in die serie en dus was ik vertrokken met mijn verzameling. Ondertussen vond ik nog een kaasstolp en een peper en zoutvatje en kijk ik iedere rommelmarkt weer uit naar andere spullen om mijn verzameling aan te vullen.


Rommelmarkt 2 was in Kortrijk 15 april. Het was koud en nat maar ik en Mare gingen toch een kijkje nemen. En gelukkig maar! We vonden er 7 originele Tiny boekjes om alweer een verzameling aan te vullen. 


En na nr. 2 kwam nr. 3 in Wervik 29 april. Waarschijnlijk een hele mooie grote rommelmarkt als het goed weer is maar dit jaar een sobere markt met veel gaten. Maar toch... we zochten en vonden alweer iets naar onze zin. Een appelpotje zo heerlijk nostalgisch en een retro koffiekannetje. 


Heerlijk toch die rommelmarkten. De spanning of je iets zal vinden, de spanning wanneer je de prijs vraagt en de mensen het bijna zo willen meegeven als ze er maar vanaf zijn... heerlijk! En Mare die is dit jaar een stuk enthousiaster geworden.. ze heeft een tactiek gevonden waardoor ze telkens ook iets krijgt.. "Ach mama als jij iets koopt dan mag ik toch ook iets hebben hé" en aangezien ik meestal niet de meest nuttige dingen koop kan ik daar eigenlijk niks tegenin brengen hé. 







zondag 18 september 2011

Rommelmarkt 8

Na al die regen gisterenavond vreesde ik ervoor maar toen ik wakker werd deze ochtend zag ik een mooi zonnetje! Het ideale rommelmarktweer! Tijd ook voor mijn favoriete rommelmarkt van het jaar. Deze in Wervik! De rommelmarkt in Wervik is zowat de eerste grote rommelmarkt waar ik ooit begon met meubeltjes te verzamelen voor Karmijn en Kobalt. En tot nu toe vond ik er ook iedere keer leuke dingen. Dus ook deze keer.

Het begon met deze 2 boekjes van tekenaar Alain Grée:


Ik vond er al eens ééntje op rommelmarkt 4 dus kan ik mijn collectie aanvullen. 

Wat verder kwam ik deze stand tegen helemaal vol met oude stukken stof! 


Beetje mottige foto want ik nam hem met mijn gsm. Maar het was echt de moeite! Na wat zoeken en rommelen kwam ik een paar machtig mooie stukken tegen! Van katoen tot diolen. Ik pikte er deze 2 uit en vroeg de prijs aan de oude man die ze verkocht. Hij keek eens schuin en zei 1 euro per stuk is dus 2 euro!! 


Dus die kon ik echt niet laten liggen! Ook al komt er momenteel niks in huis van naaien. Misschien moet ik maar eens een oproepje doen of iemand voor mij en mijn dochter een rokje wil maken met mijn vondsten... 

Tot slot vond ik nog dit retro nachtkastje voor de voorraad van Karmijn & Kobalt. Zowat het enige meubeltje dat ik kon vinden de laatste tijd op een rommelmarkt. Door het slechte weer laten de mensen hun meubeltjes thuis denk ik. Maar ik had er al een paar in voorraad, met succes, dus ik ben blij dat ik er terug ééntje heb kunnen vinden. Ze zijn zo leuk om te beschilderen! 


Tevreden keerde ik huiswaarts. 




zondag 31 juli 2011

Rommelmarkt 4

Een paar weken geleden waagde ik mij door het slechte weer naar een rommelmarkt. Zoals steeds met slecht weer was de helft van de standen leeg en toen het begon te regenen kwamen de zeilen boven zodat er niks meer te zien was. Gelukkig kon ik nog net dit boekje redden.




'Planten' van Alain Grée.