dinsdag 11 november 2014

Retro familiefoto: the making of.

Een kado voor mijn ouders hun 40ste huwelijksverjaardag. Dat was het opzet. Want wat te kopen voor mensen die al alles hebben. Ik ben er zeker van dat meer mensen worstelen met die vraag. Welnu, wij kwamen op het idee om hen een familiefoto kado te doen. En niet zomaar een familiefoto natuurlijk want dat zou maar saai'kes zijn. Nee een familiefoto met oude kostuums. Geestig geestig.

We trokken daarvoor naar huis Maes in Tielt. Man, man wat ze daar allemaal tesamen hebben hangen dat geloof je niet. Van de prehistorie tot belle epoque tot de jaren 80, ze hebben daar gewoon alles. Je kan er huren als particulier of als theatergezelschap dus dat wil al wat zeggen.




Wij kozen voor de belle epoque/ interbellum periode. We werden één voor één opgemeten en kregen de keuze uit telkens 2 kostuums/ kleedjes. Dat we wat afgelachen hebben met ons kostuums zeg. Het lief zag er azo schattig uit met zijn zwarte piet poef broeksken. En mijn ouders... amai, zelden heb ik ze zo schoon vestimentair bij mekaar zien passen.






Er werden meer dan 200 foto's genomen op locatie, daar moeten we eerst nog maar eens een schone selectie van maken want die kan ik hier onmogelijk allemaal tonen. Maar ze zijn schoon, dat kan ik alvast kwijt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten