donderdag 8 januari 2015

Zwangerschapskwaaltjes 2.

Nu die 3 eerste maanden voorbij zijn zou alles wat beter moeten gaan. En yes, dat is!
Niet dat ik al te veel te klagen had maar die laatste weken begon mijn maag toch wel wat lastiger te doen.
Nu dus niet meer. Alles is rustig op dat gebied. Nog een beetje opletten wat ik eet om die maag niet uit te dagen maar al bij al rustig dus.
Waar ik wel op moet letten is tijdig eten. Ik zou gerust een dag zonder eten kunnen maar die baby zorgt al goed voor de mama en laat mij weten dat het weer eens tijd is om iets tot mij te nemen.

De buik op zich is al meer dan zichtbaar en zit af en toe al goed in de weg. 's Avonds is het wat zoeken naar een comfortabele positie in de zetel maar ook daar lukt het wel.

Sinds vandaag heb ik ook weer wat tandpijn. Daar had ik de eerste maanden ook al wat last van maar dat is toen vanzelf over gegaan dus daar hoop ik deze keer weer op.

De vermoeidheid die is gebleven. Zeker nu de vakantie weer voorbij is en we terug vroeg uit de veren moeten heb ik meerdere momenten op een dag dat ik mijn hoofd wat laat hangen. 's Avonds val ik dan ook met gemak in slaap in de zetel, sorry nachtuil lief t'is de baby!

De creativiteit en de zin in werken en schilderen is er momenteel ook niet. Sabine van het pottenatelier waarschuwde me hier al voor. Blijkbaar had zij daar ook last van bij haar laatste zwangerschap. Ik had gehoopt dat de zin wel terug zou komen na die eerste 3 maanden maar tot nu toe niks dus. Al kan de koude in mijn atelier er ook voor iets tussen zitten. Maar Sabine stelde me ook gerust dat die zin wel weer terug komt na de bevalling, dus alles komt goed.

Tot zover de 'kwaaltjes'... of nee toch niet. Er is nog 1 ding. Die borsten hé... amai die zijn groot! Lang geleden dat ik nog zo'n volle boezem heb gehad. Ik verschiet er telkens weer van. Er is zelfs tegenwoordig af en toe sprake van een decolleté, ongezien dat bij mij! Dat gaat weer een zware teleurstelling zijn na die zwangerschap als die er weer verlept bijhangen, damn.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten