vrijdag 31 oktober 2014

Den truuk met het plastieken zaksken.

Der zullen der zijn die dat al lang weten en denken met wat komde gij nu af maar voor degenen die het nog niet weten nen goeien tip:
Stel je wil iets schilderen. Een stoel, een tafel of zelfs gewoon uwen muur. Dan is dat met 1 laag niet klaar hé. Anee want wat sommige verfblikken ook beweren, de verf die dekt in 1 laag moet nog uitgevonden worden. Welnu, in plaats van na die 1ste laag uw penseel of verfrol uit te wassen kan je die gewoon in een plastieken zaksken steken tot de volgende keer. Dat plastieken zaksken mag ook aluminiumfolie of vershoudfolie zijn maar dat kost dan weer centen en gierig gelijk we zijn kunde beter een plastiek zaksken gebruiken dat ge gratis ende voor niks krijgt in den winkel. Ze bestaan nog, die winkels waar ge een zaksken krijgt.
Ge moet natuurlijk niet te zot doen en denken, mijn verfrol en borstel steken nu in een zaksken dus die tweede laag doe ik dan binnen een maand of 2 wel ne keer. Neen hé, azo niet. Plastieken zakskes zijn goed, maar zo goed nu ook weer niet natuurlijk. Laat ons zeggen een weekske ofzo en dan droogt die verf ook uit natuurlijk en krijgde nen harden borstel die ge in den vuilbak kunt kieperen. En dat, dat zou toch zonde zijn.
Voila tot zover den tip, ga en schildert mijn vrinden!




2 opmerkingen:

  1. Check! Hier ook zo gedaan tijdens de schilderwerken, superhandig! Alleen had ik er ook eentje te lang laten zitten en mocht ik dus naar de winkel om een nieuwe rol :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, dat wisten mijn collega's mij ook te vertellen NADAT ik een week verlof had genomen om thuis te schilderen en elke dag meerdere rollen en borstels uitgewassen had (want ja, één kleurtje kiezen was weer niet goed genoeg... :) ) Supertip dus, en je kan hem maar beter een keer te veel horen dan nooit!

    BeantwoordenVerwijderen