maandag 27 oktober 2014

Interieur 2014

Design kopen zal hier nooit aan de orde zijn, dat is duidelijk. Maar dat wil niet zeggen dat je niet eens mag kijken naar hoe de 'groten' der aarde bezig zijn.

De media stond er alweer bol van. Blogs verschenen. Interieur 2014 in Kortrijk was de place to be vorige week.

De beurs op zich zei me niet echt iets maar de broelschool en de nieuwe lichting des te meer. En 't was gratis entree, meer heb ik niet nodig.

Ik trok met mijn ( niet zo enthousiaste) gezelschap richting Kortrijk om al dat schoons ne keer te checken.

We gingen eerst langs in de broelschool. Ik ben er zelf nooit geweest dus ik kende de school niet. Leuk wel om eens te mogen piepen want wat een mooie gebouwen. Het mooiste bewaarden ze toch echt wel voor de nonnetjes hé als je die gebouwen bekijkt. Prachtige vloeren, mooie glasramen, schitterende houten ingemaakte kasten, zalig.



Het concept hier was wel fijn. Er waren kamers gemaakt die overdag te bezichtigen waren en 's avonds veranderden in een hotel. Mooi gedaan, al moet het toch gezegd dat het vooral het oude gebouw was die alle kamers het nodige cachet gaven.




We zagen er ook een nieuwe cubex keuken. Zot hé dat ze dat terug maken. 



Mare was hier nog enthousiast, die kamers en dat klooster spraken wel tot haar verbeelding. 


Daarna wou ik ook nog even het behangpapier van Ms Flash in het echt gaan bekijken. Zij was te vinden bij de nieuwe opkomende designers. 
En werkelijk, in het echt is dat behang nog mooier. Machtig schoon van kleur en mooie kwaliteit! En Ms Flash zelf was ook erg sympathiek. 


Blij dat ik al dat schoons gezien heb! 
Over de vele onzin en arty farty toestanden zullen we het maar niet hebben hé liefje. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten