dinsdag 21 oktober 2014

Over dat snode blogboek.

Je kon er de laatste weken als blogger niet naast kijken naast dat blogboek van Kelly van Tales from the crib dus ook ik bezweek en kocht het.
Ik begon er in met grootse verwachtingen en met het idee van Kelly zal het mij wel ne keer allemaal uitleggen hoe je dat moet doen zo'n goede schrijver worden en hoe je geld kan verdienen met je blog en hoe je meer lezers kan lokken. Maar ik las en las nog een beetje en ik voelde de moed naar mijn schoenen zakken. En hoewel ik Kelly in alles wat ze schrijft gelijk moest geven dacht ik vooral bij mezelf: verhip dat is veel werk zo'n blog. Ge zijt niet goed bezig hé Daphne. Ge steekt gij daar geen werk in, ge doet maar wat.

En terwijl Kelly verder ging over lijstjes maken en lijstjes maken en so on kon ik alleen maar denken, bah lijstjes, bah een blog plan je toch niet, die komt vanuit je buik. En het boek ging aan de kant.
Tot op een avond het lief zei, dat is uw ding niet zeker dat blogboek? En ik hem zei van, jawel ze heeft helemaal gelijk enal maar... tjah.
Wat volgde was een gesprek over het boek, over mijn blog en over het feit dat ik bij het afgieten van de spaghetti telkens het vergiet met de grote gaatjes gebruik...

En dat, wellicht dat, bracht me tot een inzicht. Geen groots inzicht hoor maar gewoon zo iets van aja eigenlijk ja.
Zo een inzicht van als je er niks voor doet dan gaat er ook niks gebeuren. Als je zelf geen moeite en tijd in je blog steekt dan zullen de lezers ook geen moeite doen en dat ze gelijk zouden hebben zeg!
Dus de dag erna dacht ik aan wat ik jullie allemaal wil vertellen en de ideeën bleven maar komen dat ik niet anders kon dan toch maar die verdomde lijstjes te beginnen maken zeker. Dus nu heb ik min of meer een plan en voldoende ideeën om nog wat verder te gaan en stak ik er dus al wat tijd in en ben ik van plan om er nog meer tijd in te steken. Want eigenlijk is dat wel geestig zo'n blog, jazeker Kelly. En ook al heb ik zo geen schrijverstalent, a nee want ik ben een schilder, toch hoop ik dat ik mijn ideeën min of meer kan overbrengen en ze kan delen met jullie en dat ze wat duidelijk zijn en ergens naartoe gaan enal. Dat hoop ik, meer niet.




1 opmerking:

  1. Gho, ik doe dat dus totaal niet. Wie weet vind ik er tijd en courage voor als we verhuisd zijn :-) Blij dat er hier nog veel te lezen zal vallen!

    BeantwoordenVerwijderen