woensdag 15 oktober 2014

Het nieuwe atelier deel 3: en toen was er nog meer licht!

Hier was ik er nog niet helemaal zeker van van die velux maar ik besloot om het toch maar te doen. Omdat licht belangrijk is voor een schilder, daarom se.


We maakten ook de zolderruimte iets kleiner zodat het licht nog wat meer kon invallen in het eigenlijke atelier.
En dan de isolatie hé... volledig het lief zijn ding. Dat dat in 2 lagen moet zei hij en iets met pur en pir  en dat ik al die naden moest afplakken en toen ik daarmee bezig was dacht ik nog, sebiet moet ik al die vijsgaatjes waarmee die platen vasthangen ook nog afplakken, en toen ik fier zei dat ik alle naden ne keer schoon had afgeplakt zei hij droogjes: eigenlijk zou je die vijsgaatje ook nog allemaal moeten afplakken hé want dat zijn ook weer koudebruggen... Dat ik hem begin te kennen, dat lief van mij...


Daar komt niks meer door zeg ik! ( Alé hier op deze foto nog wel want toen was het afplakken nog niet begonnen) 

Ik koos er voor om geen afwerkingsplaten te laten bevestigen tegen de isolatie. We zien wel in de toekomst of dat nog nodig is. Maar voor nu is het goed. En weet je, dat licht van die velux weerkaatst geweldig schoon tegen dat zilver van die isolatieplaten dus wellicht laat ik het gewoon zo. 

We plaatsten ook een nieuwe steunbalk om de zoldering wat kleiner te maken om dat licht van die velux nog wat beter te laten invallen in het eigenlijke atelier.



En het lief deed ook iets, jazeker dat is een gerief zenne een lief. Hij metste alle gaten toe in de muren. He did that like a pro zie maar ne keer.


Dus nu zijn we klaar voor fase 4: het bekleden van de muren met isolatie en afwerken met panelen. Bijna kan ik er in, bijna. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten